tirsdag den 5. juni 2012

1, 2, 3 .. Og så er der Onsdag..

Wauw, er jeg den eneste der syns at dagene går hurtigt?
Igår var David og jeg til lægetjek på Børneambulatoriet.. De vil gerne følge præmature det første år..
Han var overhovedet ikke bekymret over han Fondtella (sammengroningen oveni hovedet) han sagde den var fin.
Så sundhedsplejersken havde ingen grund til "bekymring".. Heldigvis..
Der ud over sagde han at han er en rigtig vaskeægte guldklump. Helt perfekt, og helt igennem som han skulle være. Vægten sagde 5975g Og 64,5 cm lang.. En lang slank baby, der er lige som han skal være.. Som han sagde så er tendensen til tykke babyer i DK stigende. Så det var helt fint at han lige kunne trække gennemsnittet lidt ned ;)
Jakob kunne desværre ikke nå at komme med. Han har en del arbejde han skal være færdig med. Og vi skal også til Øjnambulatoriet i næste uge. Samt til "forældretræf" på Neonatal afd. i Aalborg.. Og mødes med dem der har børn på Davids alder.. Er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå :) Og om der  er nogle man kan kende :) Jeg syns jeg levede lidt i en osteklokke da vi var i aalborg (de første 3 uger efter fødslen) Så vi snakkede ikke med såå mange ud over læger, sygeplejersker, og familien..
På tirsdag skal vi som sagt på øjnambulatoriet. Præmature har oftere risiko for problemer med synet. Hornhinden kan rive sig løs, og de blodårer der forsyner synsnerven med blod er mere skrøbelige.. I starten blev hans øjne tjekke hver 14. dag.. Men nu er det ved at være længe siden.. Og dette er heldigvis sidste gang.. Det er bestemt ikke noget han bryder sig om :/

Idag havde jeg så planlagt at jeg ville op og hente mine nye solbriller. Som jeg fik en sms igår om var klar til afhentning.. Men jeg havde selvfølgelig ikke tænkt over at alle butikkerne holder lukket pga. grundlovsdag.. :( Øv øv .. Så må jeg der op imorgen..
Grundlovsdag er generelt helt glemt.. Imorges prøvede jeg at jage Jakob ud af sengen.. Da klokken var 7.30 vækker jeg han igen igen og siger "HALLO, Skal du ik på arbejde???" HOVSA.. Han havde jo sagt igår aftes at han havde fri.. Men han skulle lige ud og hjælpe en med noget arbejde, når han havde tid/stået op..
I eftermiddags tog vi så til Hjørring, for at hjælpe Jakob´s onkel med at sætte en ny tv boks til hans tv. så han også kan se HD kanalerne.. :) Det var så meningen at han skulle lave det mens jeg hentede briller.. Men ja.. Det blev der så ik noget af :/
Imorgen står vist bare på afslapning.. Og så er vasketøjskurven vist ved at være godt fyldt op :D For en gangs skyld.. (Hvem laver alt det vasketøj???!!)

 Når man triller rundt (fra ryg til mave) er den dumme arm aldrig til at få ud.. Meeen.. efter lidt hård arbejde så kommer den frem..



 Se, jeg kan sagtens spise selv.. Overlad du bare trygt det til mig ;)(maden er ikke så farlig som den ser ud.. Det er bare hjemmelavet grøntsagsmos, med ærter, gulerødder, og blomkål :)
Hop hop hop.. David har "opdaget" at det er rigtig sjovt at hoppe.. Så både mor og far´s arme er ved at være gummiarme ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar