fredag den 22. juni 2012

En hel uge er gået...

Jeg ved godt der har været meget stille.. Men.. Der er jo bare noget vi skal hele tiden.. :)
Om det er godt eller skidt ved jeg sørme ikke. For der bliver ik lavet så mget her hjemme så..

I Onsdags (altså i sidste uge, haha) var vi til "forældretræf" i Neo i Aalborg. Hvor vi mødtes med dem der er født omkring nogenlunde samme tidspunkt som David.. Vi fik snakket i 2 timer, og snakket forskellige emner igennem. Især mad.. Som vi åbenbart ikke er de eneste der har haft lidt problemer med. Der var to sygeplejersker med til mødes.. Som vi kunne spørge til råds..
Vi har siden hen skrevet lidt på Facebook om at mødes privat også.. Vi skal mødes en gang mere på Neo efter sommerferien.. Det var nu lidt sjovt at se dem som vi kendte i forvejen. Der sker meget på 6 mdr. Men alligevel var det som om at det kun er en uge siden..

Torsdag stod så på Babysvømning.. Det gik faktisk rigtig godt.. Vi var i vandet 10 min. før tid.. Og 5 minutter efter instruktøren skulle ha kommet, kom der en livredder og spurgte om hun ikke var kommet endnu.. De ringede så til hende.. Hun var SOVET OVER :O Vi blev hurtigt enige om at hun nok ingen børn havde ;) He he..
Hende den anden instruktør hoppede så i vandet til os.. :) Og lovede at vi fik de 10 minutter på et andet tidspunkt.. For første gang plaskede David i vandet.. han plejer bare at ligge og kigge på alle de spændende ting.. :) Men i torsdags havde han overskud til at smile til folk, plaske, og pludre lidt :D

Fredag var så den store oprydnings dag.. Jeg havde (for en gangs skyld) en heelt bunke vasketøj.. Heldigvis var meget af det rent.. Det skulle bare liige ligges sammen og smides på plads.. Ud over vasketøjet fik jeg os ryddet lidt op i resten af huset i David´s lure :)

Lørdag var vi så nede ved min mor en tur.. Der er næsten en times kørsel der ned. Vi kørte hjemme fra ved 10.30 tiden. Så kunne David lige få hans formiddags lur i bilen.. Og håbede så på at han ville sove videre i barnevognen når vi ankom.. Men nej nej.. Herren var selvfølgelig super frisk.. Så han fik da en ekstra lur ved 2 tiden.. Til trods for at han ikke fik sovet så meget så var han faktisk rigtig glad hele dagen. Han blev kun en enkelt gang sur, fordi min stedfar åbenbart så farlig ud.. :)
Jakob skulle så selvfølgelig se LeMans.. Så han sad oppe hele natten.. Han tog dog nogle små lurer ind i mellem..

Søndag stod på på LeMans (for Jakob´s vedkommende) og så er man jo næsten tvangsindlagt til at se/høre på det hele dagen.. Og søndag aften var der jo så landskamp.. Hvilket VIRKELIG kan få Jakob´s temperament HELT op i det røde felt.. Han gik frem og tilbage.. Og måtte endda tage en pude ovenpå hovedet.. Så han kunne råbe ind i den når det ikke gik for godt for det danske landshold.. ;)

Mandag var så afslapning.. Hvor vi egentlig ikke lavede det vilde..
Tirsdag var David og jeg i Hjørring og besøge en veninde.. Jeg regnede med at han gad sove lidt når vi kom der op (ved 10.30 tiden) men nej nej.. der var jo en man kunne snakke med.. Så det blev ikke til meget søvn..

Natten til Onsdag vågnede David så ved 1 tiden.. Jeg stod op for at gi ham noget at spise.. Hanvar fuldstændig gennemsvedt.. :S Underligt for han havde ikke mere tøj på end han plejer.. jeg mærker så at han er brænd varm.. :( Tager for en sikkerheds skyld hans temperatur.. skulle jo alligevel ha ham i noget tørt tøj.. 39,2 stod den på.. Pyha.. Nå men han sov da i hans egen seng til kl 5. Så vågnede han igen. Så tager jeg ham altid op i min seng, så snorker han bare videre :)
Han sov også helt til 9.30.. Han spiste fint hans morgenflaske.. han var lidt mindre spralsk.. men ville gerne pjatte lidt.. ved 10.30 tiden tog jeg igen hans temperatur.. Da var den faldet til 38,7..
Han sov meget hele Onsdag.. Han var højest vågen 1½ time.. Så tog han lige en ½-1 time i kravlegården.. Heldigvis faldt den en del til aften.. Jeg målte den ved 3 tiden om eftermiddagen.. Da var den mede på 37,8.. Og da vi gik i seng ved 23 tiden virkede han ikke mere varm end normalt..

Torsdag var det jo så babysvømning.. Meeen vi blev hjemme for en sikkerheds skyld.. Det skulle nødig blusse op igen.. Eller smitte de andre babyer :)
I stedet tog vi til Brønderslev og besøgte min veninde Mirjam.. Vi hyggede hele formiddagen/middagen med "Min søsters børn i Nordjylland".. Ved 15 tiden gik vi så ned og hentede Mirjam´s datter i dagplejen. Og derefter en tur i parken. Hvor vi havde taget kiks, vandmelon, vindruer og vand med.. Det var super hyggeligt at sidde der nede og kigge på svaner og ænder.. Svanerne var dog ikke såå glade for at få besøg.. Svanefar var noget aggerasiv fordi de havde 7-8 svane-babyer... Aftenen brugte vi på at rydde lidt op ude i haven, slå græs og jeg fik plantet nogle husløg i nogle andre potter.. Så de kan "yngle" lidt :)


 Hov.. Rullede da vist lige lidt uden for tæppet.. Gad vide hvornår mor kommer og flytter mig... :)

 Flotte fyr der er der inde.. ;)
Davids "sutte-historie" .. Den helt lille er for præmature op til 1200g.. :) Overvejer at få den forsølvet :) Den er da værd at genne :)

1 kommentar:

  1. Hej jeg har læst om en på baby.dk, og vil spørge om det er det dig som har været på blomsterbindingskursus? Og hvad tager du for brudebuketterne? Min mail er hmkpelle@gmail.com

    mvh Helle

    SvarSlet