tirsdag den 29. maj 2012

Pinsen´s strabasser ;)

Ja det var så den pinseferie.. Og vejret var jo for vildt.. :) Den eneste ulempe var at David sover elendigt når der er varmt..
Lørdag var vi på planteskolen med Jakobs forældre, og købe planter til drivhuset. Desværre havde de inden drueplanter.. Producenterne er bag ud, fordi der har været et stort tab i vinteren :( Og de regner først med at få nogle hjem til August.. Øv øv.. Men så må jeg jo prøve der.. Så komemr der forhåbentlig druer i drivhuset næste sommer..
Efter vi havde været på planteskolen tog vi så hjem til svigerforældrene og hyggede hele dagen.. Vi var lige hjemme et par timer for at få lavet lidt.. Og så tog vi der ud igen til aften, for at grille.. David sov kun nogle små korte lure hele dagen.. på en ca. 20-30 minutter.. Jeg mistænker lidt varmen.. Først da klokken var ca. 22 gik den lille mand død.. Og sov heldigvis hele natten.. Men søndag var så samme tur. små korte lure der ikke rigtig blev til noget.
Alligevel fik vi lavet en del i haven.. Drivhuset blev gjort rent og der blev plantet alle planterne (3 forskellige agurk, 2 forkellige tomat, 1 honningmelon) Vi fik lagt lidt fliser ved siden af drivhuset, plantet nogle nye krukker som jeg købte lørdag på planteskolen, slået græsset og gjort klar til at terrassen skulle flyttes over ved siden af drivhuset og fuglevolieren.. Det kom svigerforældrene så Mandag eftermiddag for at hjælpe med.. Vi havde terrassen til at stå når man går ud af stuen.. Jeg kom så på den giniale ide at stille den over ved siden af drivhuset.. hvor vi i forvejen havde planer om at lave en lille "aften terrasse" Men så skulle det hele jo graves op, sand i osv.. Så vi savede benene af den høje terrasse.. og wupti.. :D
Så skal vi bare liige ligge lidt fliser rundt om terrassen, og den skal renses for alger, og have lidt opfriskende olie eller maling.. :)
Idag Mandag har vi indtil nu ikke lavet en fis.. David faldt i søvn på hans legetæppe kl 9.. jeg tog ham med det samme op til mig på sofaen.. Og så sov vi sammen en time ca.. Der vågnede jeg ved at han var helt gennemvædet i sved.. Så jeg lagde ham på sofaen hvor han bare sov videre.. Så kunne jeg lige få lidt "morgenmad"..
Da han vågnede ca. en time senere spiste han en HEL portion hirsegrød med frugtmos.. Han plejer jo at spytte ALT ud.. Så der var jubel her fra.. :D
Kl 17 var vi så til Hjørring for at få den sidste historie til spædbarnsterapi.. Det bliver dejligt med en pause fra det lidt.. Vi har været der oppe 1 gang om ugen i 7 uger.. Og de har været her 1 gang om ugen i 7 uger..
Imorgen får jeg besøg af en veninde ved 10 tiden.. Hun kommer med rundstykker.. :D Og kl 13 kommer hende fra "station victor" og laver noget videoterapi, ang. det der med at han ikke gider skemad.. (håber det er "unødvendigt".. og at han fra nu af gider spise) :D
Og imorgen aften skal vi til "en god start - sammen" noget kommunen har for nye familier.. hvor vi mødes ca. hver 2. måned.. (i starten under graviditeten var det 1 gang om måneden) Hvor vi er ca. 15 par der mødes og snakker, får/gir gode råd.. Sidste gang var der en sexolog der kom og fortalte lidt omkring hvordan man får gang i sex livet efter der er kommet en lille i familien.. :)

- Og så lidt billeder fra pinsens arbejde..

 Så skal der bare liige lavet fliser i hele stykket mellem terrasse/voliere/drivhus.. Og så skal der lige laves noget der skjuler kanten rundt om terrassen.. :)

 Vores pavillion.. Dog lige uden taget.. Der blæste helt vildt igår.. Så vi tog det ned, så det ikke bliver revet helt istykker.. Selvom det er IKEA´s det bedste så er det ikke ligefrem det tykkeste stof det er lavet af..
 Mine nye fine krukker.. :)

 Det er hårdt at lege helt selv.. Selvom man kun havde været våget i 2 timer.. Så et hurtig powernap her på tæppet er tiltrængt.. 
Mm.. gummerne kløer.. Så er det godt med en gullerod..

2 kommentarer:

  1. Aj hvor smart med sådan en terrasse!!! Det har jeg aldrig set før :D

    Og David <3 Han er altså fantastisk lækker den knægt!

    SvarSlet
  2. Ihh Tak Tina.. Det er godt du gider kommentere på min blog.. Når der ikke er andre Hihi ;)
    Træ terrassen var en min kæreste lavede i 07 da han købte huset.. :) Den er ik heelt færdig.. men det blir den jo nok engang ;)

    SvarSlet