torsdag den 31. maj 2012

Svømning, SP besøg, En god start sammen, og video terapi..

Jeps.. Vores dag igår stod på lidt af hvert.
Først stod den på venindebesøg. Min veninde og hendes søde datter kom ved 9.30 tiden og smuttede omkring middag.. Hun havde taget rundskykker med, så vi rigtig kunne morgen hygge :)
Kl. 13 kom Anne Mette så for at lave video terapi (marte meo terapi) med David.. Hun skulle film ham når hans skal have grød.. Hendes bud på problemet er at han ligger meget ned når han får grød.. Så han kan ikke se skeen/skålen.. Så jeg skulle prøve at sætte ham mere op.. Men jeg syns bare at hvis jeg sætter ham i Trip Trapp stolen så sidder ham og synker helt sammen i ryggen.. Så det er jo ik nemt.. Jeg har sagt til ham at ham må lade være med at ha rygrad som en regnorm ;)
Kl. 17 stod den så på "en god start sammen". Et tilbud Hjørring kommune har, hvor vi er 10 par der har fulgt hinanden siden graviditeten.. Eller.. dvs. jeg havde faktisk født da vi startede.. Den første gang vi mødtes, var vi lige blevet overflyttet til Hjørring sygehus (vi var på Aalborg Neonatal afd. de første 3 uger)
Vi har nu mødt hinanden 6 gange..  Og det er rigtig hyggeligt.. Både fordi jeg bedre kan sammenligne david med dem. De er jo alle født i Januar. Hvor imod dem i min mødregruppe er født i Nov. Så de er stadig lidt foran David.. til møderne snakker vi om forskellige emner med en Sundhedsplejerske.. I starten var der også en Jordemoder med. For at snakke omkring tanker om fødsel osv..

Da vi kom hjem hyggede vi med David på legetæppet.. Og for første gang fik jeg ham til at grine med lyd på.. 2 gange endda.. Det var bare to små hulk.. Men det var SÅ sødt. Håber snart han begynder rigtig at skrald grine :D Desuden syns han pludselig at han skulle bukke benene helt op under sig når han lagde på maven.. og så skubbe sig fremad.. Selvfølgelig uden at armene kunne følge med.. Så det resulterede i at herre blev gal ;)

Idag (Torsdag) stod den så på babysvømning.. Jeg var lidt nervøs da vi kom der op, om han var for træt.. for da jeg tog ham ud af autostolen var han noget træt efter han selvf. var faldet i søvn.. Han pyllerede da også lidt da vi kom ind i omklædningsrummet.. men det gik heldigvis hurtigt over :) Og han tog det ret fint.. med 3 dyk :)

Han nåede så lige at sove en time efter svømning. Så kom sundhedsplejersken for at veje og måle.. Og snakke lidt om det mad der. Vægten sagde 5850g og 62 lang :) Hun var SÅ tilfreds med hans udvikling. Og sagde at han er rigtig stærk og fin. Det eneste hun lige ville "påpege" var at hans fontella (den bløde revne i spædbørns kranie) næsten var groet sammen (den forreste) Hvilket er lidt for tidligt.. Så hun ville gerne ha at lægen på mandag lige tjekker det.. Vi skal til udvidet børnetjek med ham på Mandag (d. 4/6-12) Så der skulle jeg liiige nævne det..

Det er ik blevet til så mange billeder.. Meen billeder af David bliver der altid taget :D Gerne en 20-50 om dagen haha..


 Hvem behøver en suttesnor? Når man kan "holde" sutten med kinden.. Haha...
Mmm.. Grød.. All over ;)

2 kommentarer:

  1. Hvor er han bare en lækker lille en! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Sigrid :D - Er os pavestolt over at ha sådan en lækker lækker søn :)

      Slet