fredag den 18. maj 2012

Sindal Marked, og Havearbejde..

Jah, det er vel i store træk det vores Fredag er gået med.. Jakob var lige ude og ordne lidt arbejde i formiddags.. Eller.. fra 10-13. Der efter kørte vi til Sindal Heste og Kræmmermarked. Heste.. Jaja.. der var da ca. 5 små pony´er.. Så kan man da også kalde det et heste marked?! Og smådyr var der ingen af.. I "gamle" dage var der masser heste, kaniner, fugle, høns, ænder osv osv.. Men der er jo nok ikke mange der gider tage dyr med på marked mere.
Eller jo.. Der var nogle der havde HUNDEHVALPE med.. Hvilket jeg syns er rigtig synd for dem.. For det første var de i et stor "indhegning" (af træ). Hvor der konstant stod 5-10 mennesker og gloede ned til dem. For det andet lagde de lige i solen. Uden mulighed for at gå et sted hen hvor de kunne få lidt fred. Det var to forskellige kuld. Det ene var "puggel" hvalpe (mops/beagel) Dem ville de have hele 7500,- for.. Og de andre var Fransk bulldog/dansksvensk/mops blanding.. Som de ville have 6500,- for :O
Jeg syns det er en helt vild sindsyg pris.. Jeg har selv en ægte Fransk (dog uden tavle, men begge forældre havde) Som jeg har lavet 2 kuld hvalpe på.. Det er godt nok et par år siden.. Men der tog jeg 5500,- for en hvalp.. Og det var trods alt ikke en blandingshund.. Er det "fair" at tage så mange penge for sådan en hvalp..?!
Nårh.. Men vi var ikke til marked ret længe.. ca. en time vil jeg gætte på.. David sov fint fra det hele i barnevognen..
Da vi kom hjem kørte jeg ud og ordnede stald (jeg har fodervagt hver fredag hos hesten) og blandende foder.. Og så fik jeg lokket ejeren til at lukke dem ind senere.. For når der er så godt vejr, så kan de godt gå ude til der bliver mørkt :)
Da jeg kom hjem gik Jakob amok i haven, med plæneklipperen.. For 2 uger siden fik den en ordenlig tur med en "mos-op-river".. hele plænen lignede noget der var blevet holdt festival på.. den var helt smadret.. Men den fik en god portion kalk og gødning.. Og nu 2 uger efter er den ved at være helet igen.. Og den er blevet rigtig fin..
Imorgen vil vi have flyttet 3 højbede som vi etablerede sidste år, med jordbær og lidt blomster i.. Men vi har bestemt at de står træls der.. Fordi vi har købt en have pavillon.. Så kasserne kommer til at stå i skygge meget af tiden.. Og jordbær har det jo bedst med en masse sol :)
Så nu har vi udpeget et godt sted.. :) Og så vil vi have gravet lidt græstørv af der hvor de skal stå.. Og så skal der træflis rundt om. Så det ikke er så besværligt at slå græsset.. Wuhu.. To fordele ved at flytte dem ;) - Selvom det bliver hårdt arbejde.. Da de også skal males.. Og værst af alt så skal al jorden op.. Og jeg har ikke glemt hvor meget jeg slæbte sidste år... :S

Nårh.. Billeder tænker du nok.. Men nej.. De få billeder jeg har taget idag er ikke meget ved.. Så jeg lover at ta en masse imorgen af dagens forhåbentlig flotte resultat :D

- Go weekend søde læsere :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar