fredag den 25. maj 2012

Sidst på ugen..

MØG myg!!! Ja, det er lige hvad de er.. Jakob og jeg var lige i haven en tur.. For at få vandet de forskellige ting, som krukker, højbede, og nogle blomsterløg jeg har plantet, til udplantning senere.. Det begynder så at klø under min arm.. eller.. det vil sige lige ved armhulen.. Da jeg så kommer ind ser jeg at der er to KÆMPE myggestik.. :( Og øv hvor de bare klør helt åndsvagt :( øv øv øv..
Der var ellers lige så lækkert udenfor.. Pt. er det 20,5 grader (kl. 22.45) Dejlig behageligt når alting er helt varmet op.. så føles 20 grader helt dejligt..
Nårh.. Men min torsdag gik så med babysvømning om formiddagen.. Denn gang gik det helt fint.. Sidste gang var det flyttet til et hold om onsdagen, pga. kristlig himmelfart.. Så der var alt for mange på holdet (vi var 13-14 mødre) og i omklædningsrummet.. Denne gang var vi bare 5.. Og da vi kom var der kun 3 ældre damer i omklædningen.. Og da vi var færdig var der også kun ganske få der inde..
Han er stadig ikke heelt vild med vandet osv.. Men en på mit hold, som også gik til det i perioden før denne, fortalte at hendes datter færst nu var ved at væreglad for det.. (en periode er ca. 2 mdr)

David har lidt svært ved at takle varmen.. Han sover ikke nær så godt.. Og jeg syns heller ikke hans appetit er som den plejer.. Men hva.. Vi spiser og sover jo heller ikke godt i denne varme..
Idag har temperaturen været helt oppe på 29,9 grader.. Omkring kl 13 var der rigtig varmt.. Pyha.. Jeg måtte søge tilflugt i vores kælder, og ordne noget røvsygt vasketøj.. Der er nemlig rimelig køligt der nede ;D

Idag kørte vi til Hjørring da Jakob kom hjem fra arbejde.. For at købe de ting vi skal bruge til drivhuset. Det vil jeg nemlig ha gjort klar i weekenden.. :D Jeg købte også lige et par agurk planter i Bauhaus.. En BABY agurk, og en MINI agurk.. Så skal jeg bare liige ha en alm. agurk, og 2-3 tomat planter.. Så har vi vist også rigeligt.. Sidste år havde vi ALT for mange tomater.. Godt min hund (Solo) godt ka li tomater ;)
Jeg har også overvejet at vi skal ha en vindrue plante i drivhuset.. jeg ELSKER blå druer.. Så mig og svigermor har aftalt at vi skal på planteskolen imorgen.. Hun skulle nemlig ha nogle agurk planter.. De er helt modsat.. for de har købt tomat.. ;) Men det er vist os sådan man plejer at gøre.. først tomater i starten af maj.. og så agurk senere.. Men vores drivhus var altså ikke gjort ren og klar til det.. meeen bedre sent end aldrig, ik?

Nårh.. Jeg må nok hellere kravle i seng.. Så jeg kan være lidt frisk imorgen ;)

 David stor dreng.. "holder" selv flasken..

 Godt man har sine fingre, når far tager ens sut ;)

Mmm.. Hvad er dansk sommer..? Bl.a. koldskål.. :D Igår lavede jeg for første gang hjemmelavet koldskål.. Og det smagte bare 10000 gange bedre end det man køber færdiglavet... :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar